close
تبلیغات در اینترنت
آیا هیپنوتیزم واقعیت دارد؟ | همه چیز در مورد هیپنوتیزم
loading...
سرویس سایت سایت رزبلاگ بزرگترین سرویس ارائه خدمات سایت نویسی حرفه ای در ایران

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی هنر زندگی

تا به حال در مورد هیپنوتیزم داستان ها و روایت های زیادی شنیده ایم. اکثر مردم فکر میکنند هیپنوتیزم روشی است که به کمک آن روانشناسان انسان را به خلا و یا خواب فرو میبرند و قسمتهای ناشناخته ذهن فرد را نمایان میکنند. اما آیا واقعا اینگونه است و واقعیت دارد؟ و اگر کار میکند به چه صورتی…

آیا هیپنوتیزم واقعیت دارد؟ | همه چیز در مورد هیپنوتیزم

تا به حال در مورد هیپنوتیزم داستان ها و روایت های زیادی شنیده ایم. اکثر مردم فکر میکنند هیپنوتیزم روشی است که به کمک آن روانشناسان انسان را به خلا و یا خواب فرو میبرند و قسمتهای ناشناخته ذهن فرد را نمایان میکنند. اما آیا واقعا اینگونه است و واقعیت دارد؟ و اگر کار میکند به چه صورتی است؟ در ادامه این مقاله به برسی این موضوع پرداخته ایم و حقایقی را در مورد این علم بیان میکنیم که ممکن است تا بحال در مورد آنها نشنیده باشید و پس از آن انواع کارایی این علم را در روزمره و زندگی بیان می کنیم.

 

برای هیپنوتیزم و مشاوره حضوری می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره9099075228 تماس بگیرید از تبادل نظر هنر زندگی می توانید مشکلات خود را با دیگران به اشترک بگذارید

 

اصطلاح هیپنوتیزم از کلمه هیپنوس که در یونان باستان به معنی خواب بوده مشتق شده است. اولین بار در اوایل قرن 18 میلادی توسط یک فیزیکدان آلمانی به نام مشمر مورد استفاده قرار گرفت. او اسم این عمل را مگنتیت حیوانات گذاشته بود و معتقد بود که بین تمام موجودات زنده (حیوانات، انسانها، گیاهان) یک سیگنال نامرئی وجود دارد که توسط آن می توان بر رفتار این موجودات و بالاخص انسان تاثیر گذاشت.

 

هیپنوتیزم چیست؟

آخرین بررسی های منتشر شده در نشریات علوم اعصاب و بیوفیزیولوژیکی، هیپنوتیزم را به عنوان روشی برای مقابله با ضمیر خود آگاه برای بیان حقایق پنهان بیان کرده است. بطور کلی شامل دو عنصر اصلی است: القا و پیشنهاد، متخصصی که هیپنوتیزم را انجام می دهد، هیپنوتیزور میگویند. او مجموعه ای از اطلاعات را برای فرد تصویر سازی میکند که به این فرآیند القا میگوند و وقایع خاصی را برای شخص مطرح میکند که به آنها پیشنهاد میگویند. بطور مثال وقتی شما توسط روانشناس هیپنوتیزم می شوید ممکن است که یک ساحل را برای شما به تصویر بکشد که به این فرآیند القا میگویند و در ادامه یک درخواست از شما کند که مثلا به سمت دریا حرکت کن که این یک پیشنهاد است.

افرادی که تحت هیپنوتیزم قرار میگیرند فشار بسیار زیادی را تحمل میکنند چرا که هم زمان فکر و روح افراد را درگیر می شود. محققان مغز این افراد را با تکنیک های تصویربرداری عصبی مورد برسی قرار دادند و متوجه شدند که در زمان هیپنوتیزم تمامی مغز این افراد از قشر پیش فرنتال تا ساقه قدامی و شبکه های عصبی در حال فعالیت هستند و به همین دلیل اطلاعاتی که تا به قبل از هیپنوتیزم از آنها آگاه نبوده ایم در زمان هیپنوتیزم نمایان و بیان میشوند و در نتیجه گاها فشار بسیار زیادی به فرد پس از هیپنوتیزم وارد میشود.

 

با رگرسیون هیپنوتیزم خاطرات فراموش شده را بازگردانید

رگرسیون هیپنوتیزم یا رگرسیون درمانی روشی است که در طی آن تمامی خاطرات فراموش شده و یا سرکوب شده فرد که اغلب به سو استفاده ها و یا تروما همراه می باشند به خاطر فرد باز میگردند و این متد یکی از تکنیک های روانکاوی می باشد که برای درمان ترس ها و تاثیرات منفی خاطرات فراموش شده بسیار مفید است. حتی در بسیاری از موارد افرادی که ذهن کنجاوی دارند و به دنبال هیجانات و کشف خاطرات گمشده در ذهن و زندگی شان هستند به سمت رگرسیون کشیده میشوند و علاوه بر درمان آن را یک روش تفریحی میدانند.

هیپنوتیزم به اندازه ای قدرتمند است که افرادی که به زندگی گذشته و جهان پیشین اعتقاد دارند میگویند که به کمک آن میتوان به خاطرات زندگی پیشین دست یافت. البته طبق پژوهشهای صورت گرفته در این زمینه مشخص شده است که هیپنوتیزم میتواند باعث ایجاد خاطرات دروغین شود. البته یکی از بهترین کمک های هیپنوتیزم و روانکاوی به ما، پاک کردن خاطرات و اشخاصی است که خاطراتشان باعث ناراحتی ما میشود. اگر در خاطرات خود از خاطرات غم انگیز و یا افرادی که قبلا در زندگی شما ضربه ای وارد کرده اند که هر دفعه با مرور خاطراتشان و یادشان ناراحت و آشفته می شوید، هیپنوتیزم می تواند کمک بزرگی به شما در این زمینه بکند، پس حتما برای رفع از این دست مشکلات حتما به روان درمان و متخصص مراجعه کنید.

 

استفاده از هیپنوتیزم در علم پزشکی

پتانسیل های موجود در علم هیپنوتیزم برای اصلاح ادراک نسبت به رویدادها و ... کاربرد بسیاری دارد و به عنوان یک طب مکمل میتوان از آن در روان درمانی، روانشناسی و حتی پزشکی استفاده کرد.

این علم در آمریکا و اروپا کاربرد بسیار زیادی دارد و اکثر مخاطبان این روش درمانی به دنبال حذف عادات و خاطرات منفی هستند این علم تا جایی پیشرفت کرده است که در بسیاری از مواقع به کمک علم پزشکی می آید و با استفاده از این متد و حذف عادات منفی جسمانی به بهبود و پیشگیری بیماری های جسمانی کمک بسیاری میکند. در زیر به تعدادی از موارد ی که هیپنوتیزم کاربرد دارد را ذکر کرده ایم.

1. سندرم تحریک پذیری روده: مطالعات نشان داده اند که هیپنوتیزم در کوتاه مدت میتواند علائم این بیماری را کاهش دهد و حتی در بعضی از موارد باعث درمان کامل و قطعی این سندروم شود.

2. بی خوابی و اختلالات خواب:  هیپنوتیزم میتواند برای کنترل بیخوابی، کابوسهای خواب (که بیشتر کودکان 7 تا 12 ساله را تحت تاثیر قرار می دهد) و همچنین بعضی از اختلالات خواب غیر معمول مانند راه رفتن در خواب، حرف زدن در خواب و ... را بهبود بخشد.

3. میگرن: برخی از تحقیقات نشان می دهد که هیپنوتیزم می تواند در درمان میگرن و سردرد نقش مؤثر داشته باشد و به دلیل کمبود عوارض جانبی یک درمان جایگزین مطلوب برای میگرن به شمار می آید. امروزه بسیاری از افرادی که از این بیماری رنج می برده اند توانسته اند توسط روشهای نوین هیپنوتیزم به بهبود کامل دست یابند.

4. کنترل درد بالینی: هیپنوتیزم می تواند اثرات ضد درد حتی در مورد دردهای حاد داشته باشد. که معمولا برای درد ناشی از عمل جراحی کاربرد بسیار زیادی دارد. همچنین میتواند یک روش بسیار مفید برای کنترل درد زایمان در زنان باشد و کمک کند که درد زایمان به مقدار قابل توجهی کاهش یابد.

5. ترک سیگار و ترک اعتیاد: هیپنوتراپی میتواند به افرادی که مایل به ترک سیگار و یا ترک اعتیاد هستند کمک کند و به خصوص اگر با سایر روش های درمانی همراه شود میتواند درمان قطعی و غیر قابل بازگشتی را ایجاد کند. در بسیاری از کمپ های ترک اعتیاد از این روش برای تسهیل پروسه درمان و ترک کمک میگیرند.

 

برای هیپنوتیزم و مشاوره حضوری می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره9099075228 تماس بگیریداز تبادل نظر هنر زندگی می توانید مشکلات خود را با دیگران به اشترک بگذارید

 

 

خدمات مرکز مشاوره تلفنی خانواده هنر زندگی

 

 

 

مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی خانواده هنر زندگی با بهره مندی از کادر مجرب خدمات خود در زمینه مشاوره تلفنی خانواده با موضوعاتی شامل مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی دختر و پسر،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی‌های پیش از ازدواج،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره همسریابی مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زندگی مشترک،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره جنسی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زناشویی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران بارداری، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره کودک، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره یادگیری کودک، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره بازی کودک، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره تربیت کودک، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره نوجوان، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره افسردگی، مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره جوان، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره خانواده تلفنی، مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره طلاق، مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره خیانت، مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره کنترل استرس و مشاوره کاهش اضطراب و .... ارائه می دهد. تبادل نظر هنر زندگی را حتما ببینید.

 

منبع : هیپنوتیزم

برچسب ها : آیا هیپنوتیزم واقعیت دارد , همه چیز در مورد هیپنوتیزم , هیپنوتیزم ,
بازدید : 3 تاریخ : سه شنبه 14 فروردين 1397 زمان : 19:0 نویسنده : هنر زندگی نظرات ()
ارسال نظر برای این مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی
تبلیغات
Rozblog.com رز بلاگ - متفاوت ترين سرويس سایت ساز

آمار سایت
  • کل مطالب : 140
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 0
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 13
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1
  • بازدید ماه : 176
  • بازدید سال : 1,532
  • بازدید کلی : 1,532
  • مطالب